Header widget area left
Header widget area right

Op elk potje past een dekseltje

PotjeDekseltje

De correcte bestrijding is niet enkel afhankelijk van het type maar ook van de zone en intensiteit van de aanwezige rimpels. Het is tevens geen uitzondering om een combinatie aan behandelingen voor te stellen om maximaal resultaat te bekomen.

We zullen het in deel drie van onze blog-serie hebben over de verschillende behandelingen die zich al bewezen hebben over de jaren heen dat rimpels kunnen, maar niet moeten!

RADIESSE®

• Onmiddellijke correctie van matige tot diepe rimpels
  • Stimuleert de eigen natuurlijke collageenaanmaak van het lichaam
  • Voelt zacht aan en ziet er natuurlijk uit
  • Biedt resultaten die bij veel patiënten een jaar of langer aanhouden
  • Een eenvoudige en praktische procedure, waarbij patiënten hun dagelijkse bezigheden vrijwel meteen kunnen hervatten
  • Direct resultaat dankzij de elastische gel-matrix
  • Langer houdend effect dankzij collageenstimulatie

BOTOX®

• Wat ze doen: Ontspannen de spieren die rimpels veroorzaken.
  • Hoe lang heeft het effect: 3 tot 6 maanden afhankelijk van plaats en persoon.
  • Het belangrijkste bestanddeel: Een eiwit genaamd Botulinum toxine type A.
  • Hoe ze verschillen: Ze zijn gemaakt door verschillende bedrijven, maar er is geen opmerkelijk verschil.

Om een optimaal resultaat op lange termijn te behouden is het belangrijk dat u de spieren opnieuw behandelt voordat ze hun volledige sterkte hebben teruggekregen en weer zorgen voor rimpels. Op deze manier kan uw arts de behandeling perfect afstemmen op uw gelaat.

MESOTHERAPIE

Via tientallen miniprikjes worden krachtige vitamines, mineralen en fytotherapeutica (kruidengeneesmiddelen) in de huid gebracht. Dit gebeurt door middel van een ‘mesogun’, een injectiepistool met een heel fijn naaldje. De prikjes zijn dan ook nauwelijks voelbaar.

• Voor het oplossen van vet of cellulitis: van 1 tot 2 sessies om de eerste resultaten zichtbaar te maken.
  • Voor het revitaliseren van de huid: onmiddellijk na de eerste sessie.
  • Huidverjonging: resultaten worden zichtbaar na 3 tot 4 sessies.

Resultaten kunnen jaren blijven bestaan, als een juiste onderhoudsstrategie voor het gelaat en het lichaam wordt toegepast (onderhoudssessies worden gemiddeld elke 6 tot 12 maanden aanbevolen).

NEEDLING

• Fysiotherapeutisch handelen: Dry needling gebruikt een ‘droge’ acupunctuurnaald en er wordt dus geen vloeistof in de spier gespoten.
  • Wat je voelt tijdens de behandeling: De steriele naaldjes die voor dry needling gebruikt worden, zijn heel dun en nagenoeg pijnloos.
  • Soms wat tijdelijke plekken: Er kunnen soms kleine blauwe plekken ontstaan door het raken van een bloedvaatje.

Triggerpoint

Een triggerpoint is een drukpijnlijke plek (spierverharding) in de spier die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn ‘op afstand’ veroorzaakt. De fysiotherapeut zoekt naar deze plaatsen omdat ze vaak de hoofdoorzaak zijn van uw klachten. Triggerpoints kunnen zich uiten in:

• pijn/stijfheid lokaal in de spier of pijn op ‘afstand’ (uitstralingspijn)
  • bewegingsbeperkingen in bijbehorende gewrichten
  • verminderde kracht in betrokken spier(en)
  • pijn ontwijkend gedrag; je gaat anders bewegen
  • warmte, rillingen, hoofdpijn, duizeligheid, e.d.

MEAAFsmall

Comments are closed.